Co zrobić, jeśli program Optivum nie łączy się poprzez sieć lokalną z serwerem SQL?

Programy Optivum, które korzystają z bazy danych umieszczonej na serwerze SQL, mogą być używane równocześnie na wielu komputerach pracujących w sieci. Wówczas na jednym z komputerów należy zainstalować serwer SQL oraz program Optivum (wykorzystywany m.in. do założenia bazy danych oraz zdefiniowania użytkowników programu). Natomiast użytkownicy programu Optivum (np. sekretarka, dyrektor) instalują jedynie program na swoim komputerze (stacji roboczej) i po połączeniu sieciowym z serwerem SQL pracują na bazie danych (jako tzw. klienci).

Do komunikacji między komputerem użytkownika a serwerem SQL używany jest protokół TCP/IP. W przypadku SQL Server transmisja domyślnie odbywa się na portach TCP 1433 oraz UDP 1434.

Port UDP 1434 służy do wskazania instancji, na której odbywa się transmisja danych.

Jeśli na komputerze-serwerze włączona jest Zapora systemu Windows, to konieczne jest takie jej skonfigurowanie, aby porty, na których odbywa się transmisja, nie były blokowane. Dodatkowo można upewnić się, czy serwer SQL nasłuchuje na porcie, na którym wysyłane są do niego dane.

Opisane w poradzie czynności należy wykonać wówczas, jeśli problemy z połączeniem się z serwerem SQL występują jedynie na komputerze, z którego zdalnie uruchamiany jest program Optivum (natomiast program uruchomiany lokalnie, tj. z komputera, na którym zainstalowany jest serwer SQL, łączy się z serwerem bez problemu).


Otwórz dokument PDF z poradą >>


Czy ta porada jest według Ciebie przydatna? tak/nie
Aplikacje:
Księgowość Optivum, Zastępstwa Optivum
Kategorie:
problemy techniczne - SQL, problemy techniczne, dla użytkowników programów Optivum, dla sekretarza szkoły, dla dyrektora, dla bibliotekarza, dla administratora szkolnego
Słowa kluczowe:
sieć, serwer, sql, klient, stacja robocza, protokół TCP/IP, port TCP, port UDP, zapora, cmd, ping, telnet
Poziom:
zaawansowany

pomoc Przejdz do wyszukiwarki

Centrum Obsługi Klienta