Księgowość Optivum. Jak wprowadzić plan wydatków budżetowych?

Plan wydatków budżetowych jednostki wprowadza się do programu dwustopniowo. Najpierw tworzy się dokument specjalny planu (tzw. dokument PL), w którym wprowadza się poszczególne kwoty planu, kojarząc je z pozycjami klasyfikacji budżetowej. Następnie tworzy się dokument standardowy (poprzez powielenie dokumentu planu), w którym kwoty planu księguje się na konto pozabilansowe 980 – Plan finansowy wydatków budżetowych.

Dokument specjalny PL jest dokumentem jednostronnym, wielodekretowym. Ma nieaktywne kolumny kont. Kwoty planu wpisujemy po stronie debet. Po poprawnym wpisaniu każdego kolejnego dekretu dokument PL jest zawsze gotowy do księgowania. Nie jest uwzględniany w obrotach okresów sprawozdawczych. W zestawieniach według ustawy jest wykazywany w miesiącu daty dokumentu.


Otwórz dokument PDF z poradą >>


Czy ta porada jest według Ciebie przydatna? tak/nie
Aplikacje:
Księgowość Optivum
Kategorie:
dokumentacja księgowa i okołoksięgowa, dla księgowej
Słowa kluczowe:
PL, dokument planu
Poziom:
podstawowy

pomoc Przejdz do wyszukiwarki

Centrum Obsługi Klienta