Zastępstwa Optivum. Co należy zrobić, gdy program "nie widzi" istniejącej na serwerze bazy danych?

W programie Zastępstwa Optivum bazy danych przechowywane są na serwerze SQL. Do administrowania niektórymi funkcjami serwera przeznaczone jest narzędzie Administracja SQL instalowane wraz z programem. W narzędziu tym m.in. tworzy się i odtwarza kopie zapasowe oraz dołącza/ odłącza bazy danych (utworzone na serwerze z poziomu programu Zastępstwa Optivum lub z poziomu serwera SQL).

Jeśli baza danych istniejąca na serwerze i widoczna za pomocą narzędzia Administracja SQL nie jest dostępna w programie Zastępstwa Optivum (tj. nie ma jej na liście w oknie Wybierz księgę zastępstw, przywoływanym za pomocą polecenia Plik/ Otwórz), to można spróbować odłączyć ją od programu, a następnie ponownie dołączyć. Często dopiero po wykonaniu tych operacji baza pojawia się w programie Zastępstwa Optivum.


Otwórz dokument PDF z poradą >>


Czy ta porada jest według Ciebie przydatna? tak/nie
Aplikacje:
Zastępstwa Optivum
Kategorie:
problemy techniczne - SQL, problemy techniczne, organizacja jednostki oświatowej, dla dyrektora, dla administratora szkolnego
Słowa kluczowe:
odłączanie bazy, dołączanie bazy, serwer SQL, plik MDF
Poziom:
średniozaawansowany

pomoc Przejdz do wyszukiwarki

Centrum Obsługi Klienta